2012. március 2., péntek

Szedres túrótorta




Ez az a sütemény, amit tavaly a legtöbbször készítettem. Egyszerű, finom, és ami az esetemben a legfontosabb volt: ha cukor helyett nyírfacukorral készül, minimális a szénhidráttartalma, így terhesen akármennyit ehettem belőle, simán beilleszthető egy szigorúbb szénhidrátdiétába is. Mindenféle gyümölccsel jó (sárgabarack, szilva, ribizli pl.), de talán szederrel a legjobb - nekem még pont volt egy adag a tavaly nyáron lefagyasztott szederből. Készülhet ricottával is, vagy a túró egy részét helyettesíthetjük mascarponéval akár, úgy is nagyon finom, de én kimondottan szeretem, amikor a túrószemcsék érződnek benne. Flat-Cat blogján találtam a receptet. Lehetőség szerint készítsük biotúróból és bio/házi tojásból, citromhéjat viszont tényleg csak akkor reszeljünk bele, ha kezeletlen!

Hozzávalók:
50 dkg túró, 5 tojás, 5 dkg búzadara (teljes kiőrlésű), 4 ek. nyírfacukor, 1 tasak bourbon vaníliáscukor, 1 citrom leve és reszelt héja (kezeletlen!), kb. 25 dkg szeder 

Elkészítés:
A túrót és a tojásokat egy tálban jól összekeverjük (lehet habverővel is), hozzákeverjük a búzadarát, a vaníliáscukrot, a citrom levét és héját. Kikent sütőformába öntjük, a tetejére tesszük szedret, és 150-160 fokra előmelegített sütőben 70 percig sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...