2012. április 10., kedd

After Eight torta


A férjem 40 éves lett a hétvégén:) Pár hete olvastam duendénél az After Eight tortáról, és rögtön tudtam, hogy valami ilyesmit fogok készíteni a születésnapjára, imádja a mentolos dolgokat. Szuperjó recept, szép és különleges torta, viszont gyorsan és könnyen elkészíthető. Én éjfél körül álltam neki, egykor már aludtam, a torta meg pihent a hűtőben. Szerintem egy kicsit túl mentolos lett, pedig 5 helyett csak 4 csepp borsmentaolajat tettem bele, a torta pedig valamivel nagyobb, mint az eredeti receptben, legközelebb 2-3 cseppel fogom kipróbálni - mondjuk én nem vagyok annyira nagy mentolrajongó, bár az After Eight-et én is imádom:). De így is baromi jó volt, hihetetlen, hogy pár csepp illóolaj milyen új dimenziókba emel egy egyszerű csokikrémet.

Hozzávalók: 
A tésztához: 20 dkg liszt, 10 dkg vaj, 1 tojás, 2 ek. porcukor, 2 ek. hideg víz
A krémhez: 4 dl tejszín, 20 dkg fehércsoki, 20 dkg étcsoki (min. 70%-os), 3-4 csepp borsmentaolaj

A tésztához a lisztet és a porcukrot összekeverjük, majd morzsásra dolgozzuk a hideg vajjal (lehet robotgéppel is), hozzáadjuk a tojást és a vizet, összegyúrjuk. Bekapcsoljuk a sütőt 200 fokra, amíg előmelegszik, a tésztát folpackba csavarva a hűtőbe tesszük. Amikor előmelegedett a sütő, kinyújtjuk a tésztát  úgy, hogy pereme is legyen bőven, és beletesszük a kikent formába (én piteformában sütöttem, de tortaforma is jó). Sütőpapírt borítunk a tésztára, szárazbabot vagy egyéb nehezéket szórunk rá, így sütjük kb. 15 percig, majd a nehezéket és a papírt levéve további 15-20 percre visszatesszük a sütőbe. Eközben elkészítjük a krémeket: 2-2 dl tejszínt felmelegítünk (de nem forraljuk), majd beletördeljük az egyik adagba a fehér, másikba az étcsokit, kavargatjuk, míg felolvad és lágy krém lesz. A fehércsokis adagba belekeverjük az illóolajat - vigyázat, csakis 100%-os tisztaságú illóolaj használható étkezési célra (Aromax pl.)!
Amikor a tészta megsült, kicsit hagyjuk hűlni, majd beleöntjük a krémeket - én alulra öntöttem az étcsokis krémet, rá a fehéret, majd egy villával elkevergettem, így lett ilyen márványos a mintázata. Egy éjszakára - de legalábbis pár órára- hűtőbe tesszük, így szépen szeletelhető lesz. 


7 megjegyzés:

  1. És ezt csak most látom?:O:O
    Must have:) Szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szólj, ha elkészíted, kíváncsi vagyok:) Egyébként egyedül én bírtam 2 szeletet megenni belőle, annyira tömény, de tényleg szuper finom!

      Törlés
  2. Nagyon jó recept és szép torta! Biztos finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! Próbáltd ki te is, érdemes:)

    VálaszTörlés
  4. En csak szeretnem kiprobalni,biztosan nagyon finom!!!!Köszönöm az ötletet

    VálaszTörlés
  5. Szia. Megsütöttem én is, itt találod a linket a posztról....én nem vagyok nagy rajongója, de akinek készült, nagyon szereti és ízlett is Neki. Ezúton is köszönöm a receptet. Üdv, Szilu

    http://sziluaszakacs.blogspot.hu/2014/09/after-eight-szulinapi-torta.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...