2012. július 6., péntek

Bébiétel 2 - Bébiétel bébicéklából


Imádom a céklát, az ízével és a színével sem lehet betelni. Többfélét is ültettem idén, a hagyományos mellett sárga és albinó változatot, valamint az elképesztő pink-fehér csíkos chioggiát. Mivel teljesen tapasztalatlan (és időhiányos:)) kertész vagyok, ezt is későn egyeltem, mikor már mogyorónyi-diónyi céklácskák fejlődtek ki. Természetesen nem dobtam ki, Flórának főztem bébiételt ezekből a mini chioggiákból. Sajnos a főzés során ez a fajta elveszíti a színét (sütve talán megőrzi, majd kipróbálom), de nagyon finom, édes. Magára a cékla kicsit túl tömény bébiételnek, így egy almát is megpároltam mellé, azzal együtt turmixoltam le, így nagyon finom lett. Nem tudom felfogni, hogy miért nem lehet céklás bébiételt kapni (legalábbis én még sosem láttam), amikor tudtommal a hozzátáplálási ajánlásokban a legkorábban adható zöldségek között szerepel, más zöldségekkel és gyümölcsökkel is jól vegyíthető, egészséges, finom. Szerencsére nekem itt van a veteményes, de bioboltokban is szinte mindig kapható cékla, ráadásul egész megfizethető áron, szóval nem érdemes kihagyni a kicsik étrendjéből.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...